torsdag 27 november 2008

samtal

god morgon!
Nu har jag nyss druckit upp min morgonkopp kaffe,
som nu egentligen brukar bli den enda eftersom min mage är en värld för sig.
Ids inte gå in mera på det,
men jag skulle tycka om att kunna dricka mera kaffe..

vaknade kanske 8 i morse men låg till halv 9 i sängen,
hemska saker vad det är mörkt hela tiden.
Fast när man kommer ut i gatubelysningen känns det nästan som dag,
ytterst förvirrande.

nyss ringde det ett "konstigt"nummer till min mobil (dvs ett sådant jag inte har inprogrammerat i telefonboken) vilket visade sig vara ett jobberbjudande.
Ett städjobb, vilka jag egentligen inte är så värst intresserade av, men det kändes ju dumt att säga det.. Eftersom man nu väntas ta vad för skit som helst när man är i behov av pengar. Men inte när man är deprimerad, nej, i alla fall inte av mig själv och dem som känner mig.
Jag kunde klara av ett städjobb på deltid men det var nu inte det som detta handlade om, utan heltid (både kväll och dag) vilket inte heller är av mitt intresse eftersom jag måste ha åtminståne kvällarna fria.
Och ja, jag ska ju försöka vara mitt bästa jag dagen då jag inleder mitt drömjobb.
Vilket jag även hoppas att skall expandera.
Jag tror det är bäst att jag håller alla dörrar öppna till efter nyåret.
Jag tror jag skriver det här mest bara för att jag måste förklara för mig själv att det finns en anledning för mig att tacka nej till sådana jobb..
..fast jag är i desperat behov av pengar..
Alltså, mitt samvete.

Idag tror jag att jag ska ta och träna biceps/triceps och bröst,
om jag inte springer istället, men jag tror nog jag tränar..
Haha vilket dilemma,
eller så gör jag både och helt enkelt.
Men det sätter mina planer lite upp och ner det här när det är en massa andra program de tider jag vanligtvis utför min träning (vilket idag då skulle varit spinning, och imorgon pilates+biceps/triceps & bröst eller spinning, eventuellet annan form av konditionsträning) men livet går väl delvis också ut på att anpassa sig. Så jag får väl ta den egenskapen hos mig som människa och utnyttja den nu då, kan ju vara bra att bryta lite sjuka mönster ibland. Och det är ju faktiskt bra att träna lite annat så att kroppen inte "vänjer" sig, så att säga. I och för sig är pilates ändå rätt nytt för mig och den vill jag verkligen gå på eftersom den är så mycket mera än träning. Igår snackade jag och min sånglärare hur mycket som är gemensamt mellan just den träningsformen och sången, eftersom man använder samma muskler (de inre bukmuskulaturerna, bålkorsetten) en hel del.

Ikväll ska vi sjunga på julgatans öppnande (18:10) och ömsen (19:00), soundcheck 16:45 (tror jag!? måste kolla kalendern) så vi tänkte stanna och äta middag ihop på nikolaj, det blir roligt ;) så länge jag nu lyckas hålla maten på tallriken och i munnen, och ta den hela vägen utan diverse olyckor.
;p

Inga kommentarer: