torsdag 27 november 2008

sova

är verkligen någonting jag ser fram emot att göra nu,
såå trött.
Men sitter uppe och väntar på att S ska komma hem så att jag
får kasta mig på honom så fort han kommer in genom dörren :)

Jaa, har inte sagt någonting om dagens träning.
Blev som planerat men lite vimsigare, så att säga,
60 min muskler sedan 30 min cardio i form av löpband och 5 min trappmaskin.
Kändes riktigt bra det.
Men ja, ville bara tappa allting när jag kom dit och gjorde fel,
tövlade. Det kändes lite som att jag var lite yr i skallen.
Vilket fortsatte ända till jag kom hem tror jag,
när jag bara stängde av hjärnan och tog det lilla lugna.
MEN klottade inte på middagen i alla fall ;p
Och det var riktigt roligt att göra någonting annat med tjejerna.

Till nästa vecka tror jag att jag ska göra om mitt träningsprogram,
ändra lite övningar och så, så att mina muskler får ny "typ" av träning,
det går ju alltid att börja med mera vikter också, men det är lite svårt att öka på hela tiden, så att säga. Det finns ju ändå en viss gräns till hur mycket "bättre" man blir då man tränar. Det är inte resonligt att stanna på t.ex. 20 kg i bicepscurl flera månader och sedan mitt i allt ändra till 30, eller ännu mera. Plus att till sist finns det ju även en gräns..

I morgon ska jag laga mat och försöka hitta lite tid att gå på stan,
kanske inhandla någon julklapp och så.
Vill börja julpynta :)
Och pilates är det som gäller, kanske länk eller cardio på gymmet, annars kör jag det på lördag, vilket det faktiskt lutar mot.
framträdande i morgon också, på kvällen får man väl se vad det blir.
Ta det lugnt och se på film, gissar jag.

Jag har faktiskt börjat känna lite sug på att "fara ut" som det så vackert kallas.
Men jag vill inte dricka, det känns mest som att det bara är jobbigt.
Det roligaste är nästan att klä upp sig, och förstås träffa andra människor.
Jag har ju till och med en anti-arken pakt, vill verkligen inte till det stället,
det slutar ändå aldrig något bra när jag är där (alltså, jag spenderar 20 euro på inträde och kanske en öl, sen tröttnar jag och vill bara hem). Men kan tänka mig att fara till dinos och lyssna på lite bra musik, snacka och chilla lite sådär fint.
Tycker om att prata, jag. Och lyssna på bra musik. Och dansa förstås, men det med måtta så kan lika gärna låta den biten vara, och de som känner mig vet ju att jag inte har några problem med dansandet i den stilen där jag äger hela dansgolvet, bokstavligt talat. Det är inte vackert när det väl kommer till det, men, vad det än är för musik och hur mycket folk det är med mig, spelar egentligen mindre roll. Men det är sedan ett skede jag helst ändå inte vill uppleva, som tidigare nämnt.

Nu kom mannen i hushållet hem,
ciao mates!

Inga kommentarer: