fredag 19 december 2008

Absolut lite ångest, men nöjd med dagen

har lussat på som en dåre idag ;) men det har gått bra och varit förvånansvärt lätt!
Steg upp 6 i morse och Linda skulle väcka mig men jag hann före hon ringde ;)
Men tack i alla fall!

Ja alltså,
ångest.
Det är en av de värsta sakerna som finns.
Och gissa varför jag har ångest idag..
..jo för att jag hinner inte träna före vi ska ut ikväll.
Det känns absolut förjäkligt,
jag brukar alltid få svettas lite.

Jag vet att det låter dumt men det är bara en grej jag har,
antagligen sitter det kvar från tiderna förr,
men det är omöjligt att bli av med.
Tränar jag inte så känner jag mig inte fräsh,
utan det känns osm att jag sväller och blir äcklig..
Och för att inte tala om morgondagen, huh.

Får se, ska till Avancia nu om en halvtimme så om det går snabbt så ska jag fara ut på en liten löprunda efteråt, fast jag tror det blir smått plågsamt..
Jag är ganska trött i kroppen nämligen,
men en 30 minuter ska nog gå bra ändå.
Så hoppas det inte tar länge idag nu,
vet att två andra ska höra på samma sak kl 19, så före det.
Men det blir ändå lite sent attbörja springa..

Vad ska man riktigt göra för att bli av med det här beteendet?
alltså det är ju okej när jag hinner träna men nu hinner jag ju inte det,
och ändå ska jag fara ut för jag vet att det kommer bli roligt och jag vill verkligen.
Men om det är någonting som hindrar mig? Absolut, alltid.
Jag tror det här är första gången jag gör någonting liknande utan att ha konditionstränat samma dag (tränar aldrig, aldrig, muskler..)

Ah shit,
vad svårt man ska göra det för sig själv..
Verkligen.

Men ha det så skoj ni andra iaf,
kommer nog bli roligt för mig också ändå.. tror jag ;)
thanx to the lovely gang!

this is for you

1 kommentar:

Linda S sa...

jag önskar jag kunde ta bort den där ångesten för dig,eftersom jag själv fcik ångest förut om jag inte hann träna.men emelie,de händer inget fast du inte tränar ikväll o festar,absolut inget.jag vte hur hemsk den där förbannade ångesten är,de känns som man sku dö emellanåt.men ge inte vika.o ikväll ska vi ha jättekul o rocka som fan ;) hihi ses om nån timme elr så:) kraam