torsdag 25 december 2008

chrismas day

jaha, julafton var över, igen. Det känns inte sådär värst bra.. För nu är det snart nyår och då är allt det roliga över. Januari. Jag hatar januari.

Men julafton var helt underbar, dansade mig svettig på dagen och sedan kom ena familjehalvan på kaffe, när de for kmo resten och vi såg på kalle anka och drack glögg. Sedan var det dags för julmaten, som snabbt mättade men det var nuderbart! Vi drack vin och julöl till maten, somliga snapsade, inte jag. (Kan inte snapsa, pga en liten snapsincident några år sedan). Vinet vi drack var riktit, riktigt gott. Kommer inte ihåg vad det heter men det var från USA, ska kolla upp det sen igen. Det ska nog drickas flera gånger.
Efter middagen var det dags för klapputdelning och det blev jag som fick agera tomte denna jul, nästan 5 hela säckar var det, men en hel del stora paket som fyllde så.
Här är mina fina saker:

2 halsdukar
1 bodylotion från LDB
2 téer'
ångkoksgrej (som jag redan har 2 av, haha, men det visste inte mamma)
1 skohylla
spikmatta
presentkort på HM
Koppar och glas från Iittala som jag samlar
skraplotter
drinkmix-set
drinkbok
fortsatt prenumeration på SOLO
tskjorta
texmex"skål" från sagaform
Nightmare before christmas :)
släktutredning
godis

Och det bästa av allt;
resa till IRLAND :D
som jag fick av min älskling Sampe,
alltså JAG och HAN ska till IRLAND, det är ju helt sjukt!?
Jag blev överlycklig.
Så någonting har man att längta efter i alla fall! :)

Så vad annat kan jag vara än nöjd!? En massa fina saker och världens bästa upplevelse.. <3

efter vi öppnat alla klappar satt vi bara och pratade/drack lite vin och irish coffee till 12 på kvällen ungefär, tills min kära broder hade druckit lite mycket och de började gå hem till sig ;p
Vi sov rätt okej ändå men mycket längre än väntat så jag hann inte fara på min juldagsspinning, men är nyss kommen från en juldagslän på 50 minuter istället. Ska köra lite plankor igen sedan blir det bastu och dusch :)

Ja och INGEN utgång för mig ikväll, alltså :D
det känns för jävla bra att slippa det, ojoj. ;)

1 kommentar:

ida sa...

Wow, vilka harliga presenter du fick!! Och resan!! wow wow wow, nar ska ni aka?