måndag 8 december 2008

inte roligt att må illa

när jag kom hem efter min springtur hoppade jag i duschen, men ganska snabbt började jag märka av det där illamåendet och darrandet/yrseln jag brukar få ibland.
Åt en banan och ett glas mjölk men kunde inte äta så mycket mera för behövde lägga mig ner så att jag inte skulle spy..
Det är inte roligt när det blir så.. Vet ju att det har att göra med att jag inte har tillräckligt med energi och sedan anstränger mig. Det är lite svårt att veta alltid bara. Mina ben höll på att gå sönder av springsug före jag gick ut, men under turen blev jag bara mer och mer konstigt utmattad.

Kollade upp det lite och tydligen är det hypoglykemi jag känner av (typ blodsockerfall), det är inte alla som alls behöver känna det på ett sådant sätt, men jag blir som sagt illamående, darrig och yr. Det jobbiga är att från man ätit tar det minst 10 minuter till jag blir normal igen.
Borde verkligen köpa kolhydrater också eller kanske prova dextrostabletterna!? hm.
Druvsocker ska vara bäst i dessa fall.

Men nu är jag ok och ska försöka börja laga mig i ordning. Måste nog äta någonting till för lite grynost, en banan och ett glas mjölk klarar man nog inte sig så länge på heller..

Inga kommentarer: