fredag 5 december 2008

en andra halva



Här är dagens låt, skön och bra text, vilken även kan följas i videon.

Luciaövningen gick helt okej, lite halvflummigt blev det men det var härligt att se alla igen!
Efter det blev det spinning på avancia igen, skönt och tog det rätt lugnt så jag inte tar ut mig till i morgon allt för mycket. hoh, börjar bli nervös nu :)

Åt kvällsmål för en timme sen och ska förmodligen vara uppe och se idol, men blir ändå ganska tidigt sänggående eftersom det blir tidig morgon i morgon, och det är inte min starka sida direkt. Älskar verkligen att sova ut på morgonen.. haha.

Satt här och funderade, undrar om det finns några levande siamesiska tvillingar i världen? alltså om de kan överleva?
Dock är det väl så med dagens "teknik" att man lätt separerar dem från varandra.
Men tänk att vara vuxen och bli separerad från den man faktiskt levt ihop med, bokstavligt talat, hela livet. Att bli separerad från allt som man vet?
Eller tänk om den personen skulle dö på operationsbordet.

Har funderat en del på döden också de senaste dagarna, hur jag skulle tackla om någon av mina nära dör. Det är ju inte någonting jag vill tänka på så knuffar undan tanken snabbt, men det känns ändå som att man behöver fundera på det ibland. Eftersom det förmodligen kommer att hända. Fast man inte vill det, för allt man lever. Jag tror inte jag skulle klara av det, det är alltid min slutsats. "Jag skulle aldrig orka leva då". Nu är det så att jag hoppas på att aldrig få reda på det, förstås, men tyvärr. Och det är allt för otänkbart för att förstå..
Jag vet egentligen inte, borde man tänka på det alls? Borde man i förväg försöka förstå hur man skulle känna? Jag tror ju egentligen inte det.
Varje gång jag tänker på någonting sådant vattnas det ordentligt i ögonen..
Och det gör ont i hjärtat, också det, bokstavligt talat.

Inga kommentarer: