tisdag 2 december 2008

Tack :)

till dem som gav mig hjälp med orden,
tar gärna emot flera.
Om inte annat så är det en av de bästa saker som finns,
att få höra positiva ord från andra.
Även att ge..
Men det är jag lite blyg för om jag ska vara ärlig,
det är inte det lättaste. trots att det borde vara det!
Jag tänker så mycket gott om de flesta jag ser,
men modet att gå fram och säga det är det sämre med,
det är ju absolut någonting jag borde arbeta med.

Annars skrev jag ju inte mycket mera igår,
men sov länge och hann inte med så mycket,
en liten stund på stan, psykologtid,
luciaövning, träna och hem för en lugn kväll.
Var uppe till tolv och hade kissen i famnen sovandes,
underbart härligt!
Låg och läste lite tills jag somnade som en sten,
och sov till 9 i morse när S hade klockan på rigning.
Sakta mak tog vi oss upp och åt, lagade oss färdiga.

Har nu kommit hem från några timmar på stan,
köpande och tittande på julklappar.
Hittade några riktigt bra!
Det är så roligt att köpa åt andra,
fast det inte är så dyrt, bara man vet att det är lite fyndigt och att den personen som ska få den kommer uppskatta den på ett sätt eller annat.
Älskar att köpa roliga saker, som kanske har att göra med internskämt eller så.
Då vet man att det ger personen i fråga några goda skratt, och ett minne som inte försvinner.
Fast det kan vara svårt också.. Mycket svårt, speciellt om man inte känner personen så jättejättebra.

Vi åt lunch på Timjan,
två olika supergoda sallader mumsade vi i oss (Haha, alltså en var)
och sedan fortsatte vi, och iväg till sparhallen för att införskaffa mjölk och julklappspapper.

Jag har nog bestämt mig,
bara jag får råd ska jag börja äta protein!
Och kolhydrater, (protein+kolhydrater=s.k. gainers)

Ikväll är det K/S och pilates som gäller.
Far till sverige och BULLET FOR MY VALENTINE konsert i morgon :D
Yeei, ser fram emot det sjukt mycket, kommer bli helt jävla underbart!
Men träningen uteblir i alla fall en dag,
dock kommer jag ösa på som en dåre på konserten så det kommer nog jämna ut sig,
men får försöka låta bli att nöta ut rösten! måst ekomma ihåg det!
På torsdag kommer vi med tidiga färjan hem, så då, om jag orkar,
ska jag träna rygg&bröst (eventuellt mage), och på fredag får det bli spinning + biceps/triceps & axlar. Måste nog spara lite på mig dock för helgens UTBILDNING i flowing,
jaa jag ska ju bli instruktör :))) alltså mitt drömyrke!
vi kommer fara på lördag morgon och hålla på hela dagen, enbart korta pauser, med hemfärd på kvällen. Jag är redan lite pirrig i magen för det, kommer nog vara otroligt nervös och exalterad på fredag. Undrar om det blir någon sömn alls!? :)
Köpte mitt första häfte idag, till mina pass. Ska skriva några "prov" först och sedan börja när jag ska ha mitt första pass. Det här är legendariskt.

Åh, jag är på bra humör idag också, trots att mitt hår ser ut som tigerkaka.
Mmm, jag försökte avfärga det på egen hand igår, vilket visade sig vara en mindre bra idé.
Blev direkt att beställa tid till frissan, som jag först kan fara till på fredag.
It sucks. För nu måste jag gå omkring och se ut som världens värsta 20-åriga fjortis.
Som tur är har jag några mössor/hattar och diverse andra håraccesoarer att försöka dölja detta radikala misstag med.
Var lite purig igår efter misslyckandet, plus att det var någonting annat som slog mig vilket förstås triggade hela min negativa tankespiral och så satt jag där i min egen skithög.
Men det blev ju lite bättre efter en stund och idag känns det inte,
jag försöker också tämja mina tankar och tänka realistiskt istället för negativt.
Men det kan vara svårt ibland..

Nej nu ska jag tända lite ljus och sätta på julbelysningen :)
mys på er!

Inga kommentarer: