fredag 5 december 2008

det är ett helvete att vara blondin

har nu spenderat 3 timmar i stolen hos frissan,
och kommen därifrån 100 euro fattigare.
Det är svinigt.
Men nu ser jag nästan bra ut i alla fall,
och är en läxa rikare.
Färga aldrig håret mörkt, aldrig.
Tona går bra men färga, nej,
i alla fall om du är blondin från början.
En gång blond, alltid blond.
Så är det bara.

Men fy fan vad jag är fattig.
Börjar verkligen bli trött på det..

Lär ha snackat i sömnen i morse när S kom från jobbet,
typ ropat ut "Kattor" och haft mig. Haha, just jo.
Skulle vara roligt att veta vad jag drömde.

Igår fick jag se nya schemat på Avancia,
jag har flowing på måndagar kl. 18 och förmodligen onsdagar samma tid.
I morgon gäller det ;) är så sjukt exalterad att det är inte klokt.
En annan som också ska ta den utbildningen anförtrodde mig med att hon inte heller
varit på ett sådant pass och eftersom hon fött barn trodde hon inte hennes muskler skulle räcka.
Men jag tror nog det ska gå bra för oss :)
Egentligen är det ju så att en instruktör ska gå omkring och prata med deltagarna och inte delta fullt i passet själv. Tror dock att man behöver blanda det på rätt sätt, för om man själv är med och tar i så pushar man ju verkligen på deltagarna!

Har inte styrketränat en enda gång denna vecka, enbart pilatesen och axlarna på tisdagen, annars har det bara varit spinning, kondition, spänst som varit aktuellt.
Men idag vill jag spara mina muskler för i morgon eftersom vi kommer hålla på i stort sätt hela dagen med att pina främst bålmuskulaturen. :o)

Nästa vecka får jag dock komma in i mitt vanliga träningsmönster, dock ska jag ändra på mina övningar tills dess, och i stället köra rygg&bröst, biceps&triceps+handleder(kanske rumpa), mage&axlar.. Jag tränar inte mina ben så mycket eftersom jag spinnar och springer en hel del, + ett gruppass och pilatesen som nöter en del på benen och vaderna. Men personligen tycker jag det är rätt skönt att satsa styrkan mera på övrekroppen, kanske tar något benpass, men det är ju så sjukt jobbigt, speciellt om man är tränad. Det är liksom tungt men man orkar ändå väldigt mycket..

Idag har vi luciaövning i strannäs och jag ska just börja kolla på sångerna lite före så att kanske det går bra i alla fall.

Inga kommentarer: