fredag 20 februari 2009

Bihåleinflammation

Är tydligen helt enkelt vad jag lyckats dra på mig igen, andra gången på ett halvår.
Visade sig att S redan "beställt" tid åt mig så vi tog oss dit till halv 6 och fick vänta en haltvimme på min tur. Läkaren kollade i min näsa, mina öron och min hals, lyssnade på mina lungor och kände på min hals. Konstaterade att det var bihåleinflammation och skrev ut recept på antibiotika, nässpray och hostmedicin. SÅ nu är jag 33 euro fattigare men förhoppningsvis om en vecka eller så, en sjukdom rikare.
Och så måste jag påminna mig själv om att vila, annars försvinner det aldrig.

Vi hade tänkt (eller jag) gå ut och gå men jag mår så pissigt och är sjukt trött. (Men mest är det bara så jävla kallt ute) Så vi skiter i det (jag)..
Får ligga inne och tycka synd om mig själv/drabbas av ångest istället.
Men ska sova tidigt kväll tror jag, sömnen söker nog upp mig före jag hinner hitta den kan jag gissa.

aja.
jäkla baciller. Nog ska dom ju vara envisa alltid.

Inga kommentarer: