torsdag 26 februari 2009

Matlagning och inget att göra

Hur svårt kan det vara att bara slappna av och inse att det faktiskt är okej att inte ha fullt upp hela tiden?
Tydligen väldigt väldigt svårt. Det är det här att kunna förvandla det till någonting bra.

I alla fall har jag lagat rejält med mat,
grävde fram fisken ur frysen, tinade den och lagade fiskfärs och efter det fiskbiffar. JÄKLAR vad gott det blev!! Kommer inte riktigt ihåg vad jag använde, men på ett ungefär:
300g sejfilé djupfryst
en näve havregryn
lite vetekli
½-1 dl rågmjöl
en morot
2 ägg
½ vanlig lök
några msk passerade tomater
kryddor:
vitpeppar
svartpeppar
vitlök
salt

mixade allt i en skål så att det blev en massa man kunde göra biffar av,
biffarna satte jag sedan i en tallrik sesamfrön och efter det rakt i stekpannan där de fick vidare kryddning, stekde dem i rypsolja :)
Åt de tillsammans med en god sallad och citrondroppar, keso och stekta pinjenötter.
OTROLIGT gott! Riktigt nöjd är jag.
sådär såg det ut i skålen jag åt det från, ser kanske inte så jättegott ut, men tro mig, årets maträtt ;p

Nu ska jag just gå iväg till Avancia för att hoppa i solariet en kvart,
ska bli skönt! Både att komma ut och att sola..
Sedan promenad hem igen och börja fundera på middagsmat.

Tror nog det blir en timme pilates ikväll också, det är en bra mjukstart på träningen igen :) känns som ett bra beslut! Imorgon spinning, lite vila i helgen igen, och på måndag kör jag igång som vanligt.

Inga kommentarer: