onsdag 25 februari 2009

Fritt fall med uppkast

Är så det är.

Efter förra inlägget hände några småsaker och vips låg jag i sängen med tårarna rullande ner för mina kinder..
Dock hjälpte S mig ta tag i mig själv och upp klev jag efter ett tag.
Sedan dess har några humörhöjare faktiskt inträffat.

Nya fitness magazine har kommit ut, så köpte den förstås med det samma. Det var ju ett rejält kliv i rätt håll, fast det var en ganska liten grej. Men jag gissar att det första som triggade den positiva hormonproduktionen var S, och sedan att komma ut ur lägenheten och se lite människor och lite miljö.


På vägen hem bestämde vi oss för att fara via den nya secondhandbutiken, där jag faktiskt hittade en snygg tröja som var varm, men jag orkade inte (och glömde) att köpa den, vi gick vidare till Emmaus nämligen, som är nr. 1 i secondhand i världen. Hittar alltid någonting där, och alltid får man sig ett gott skratt på köpet. Även idag, förstås. (Observera huvudet på denna bild, 6 st pumaband för 3€, kaching!) me like. :)


Och det jag har i handen är också det någonting som kan få mig på bättre humör, provade också idén jag nämde häromdagen, en lite kalorisnålare variant på, ja vad det nu heter? Chokladkaffe.. ;p Köpte sötningsmedel idag, så var det till att brygga en stor kopp riktigt starkt kaffe, 1 tesked fettsnål kakaopulver, 10 droppar sötningsmedel och mjölk efter smak (för mig, inte så mycket).
Det var hur gott som helst kan jag meddela! mmm! Absolut någonting som kommer införas i min vardag som rejäl humörboost.

Kaffedrycker och drinkar är absolut någonting jag älskar!

Nu ska jag säga hej då för en stund, det börjar bli dags att vandra mot arbetsplatsen och jobba några timmar igen. TUR att humöret är lite bättre för det är tvång på att vara glad på sociala arbetsplater. Och det är inte som att det inte jävlas där, så extra mycket behövs det där lilla leendet på insidan.

Peace

Inga kommentarer: