tisdag 24 februari 2009

Upp och ner, vilket jävla uttryck.

Dessvärre stämmer det in allt för ofta.
Som idag, till exempel. Började sådär helt okej,
för att sedan göra en totalvändning. En riktigt ful usväng ska jag berätta.

Så fort jag traskar innanför dörrarna på Avancia där jag jobbar,
börjar hela världen falla samman för mig.
Men det är inte sådär uppenbart, utan i smyg, ni vet.
Det är egentligen bara tankarna som spökar.
Fast det verkar som att allting är mitt fel, och jag är totaldum i huvudet,
ingen tycker att jag duger till någonting.
Och främst, jag själv.

Jag känner mig så otillräcklig som man bara kan vara och jag vet inte vad jag ska ta mig till!?
Är jag det, verkligen!? Och vem kan jag lita på??
Det känns som att jag bara gör fel och att jag inte kan göra annat än nämt heller,
och det värsta är ju hur alla andra ser på mig idag förstås.
Ful, dum, puckad, vet ingenting, det är jag som gjort alla fel...
Gud, jag känner mig så dålig att jag inte ens kan förklara det med ord i skrift.
Upprörd och ledsen, skulle kunna börja gråta..
Hur ska jag klara mig ännu 4 timmar!? utan att brista i tårar?
kommer garanterat göra något stort fel och få mycket skit för det också.

Jag bara svamlar på och det låter som att jag tycker synd om mig själv men det är just vad jag inte gör. Jag bara funderar på hur jag ska ändra mig själv så att jag kan bli bättre,
eller så att jag kan någonting över huvud taget.
För när det är såhär, kommer det någonsin bli någonting avmig?
Finns det någonting som helst jag är bra på!? Som jag kunde göra, utan att få självmordstankar.

För så är det,
trivs jag inte med det jag gör.
Trivs jag inte med att leva heller...

Det är ju inte roligt att leva i en plåga.

Shit, ni ser hur det snyrrar på i min hjärna!??
Är jag galen nu!?

2 kommentarer:

Linda S sa...

förra kommentaren på ditt förra inlägg skicka jag före jag läste de här.o menar verkligen att jag tyckte du va jättefin idag:) blir de nån utgång på fre då när de e karonka o "våra" tjejer e finklädda??:)

Sussi sa...

Em! Du är skitfin, smart och otroligt trevlig! Jag känner så igen mig när jag läser vad du skriver, men man får försöka tänka positivt, fast det är skit svårt... Jag vet. Hatar själv att höra det för det hjälper egentligen inte att få höra det av någon annan. Det måste klicka för en själv för att man ska förstå... Alla har dåliga, självkritiska dagar, det kommer man knappast ifrån. Bort med de dumma tankarna :) Kämpa! Det bär mot ljusare tider och snart är det sommar igen! Då ska vi styra upp beachvolley, kvällspromenader och mycket snack! Hoppas vi hinner ses en sväng på lörd! Kram :)