tisdag 20 januari 2009

det här med morgonpromenader

jag undrar om jag någonsin kommer börja med det jag,
glömde det idag, fast jag hade tänkt att nu jäklar,
men nej, inget minne av saken.
Nu sitter jag här och har ätit och druckit mitt kaffe, varit vaken över en timme.
Har ändå saker som måste göras idag så jag hinner inte börja nu..
Och har inte lust heller, för den delen.

Ska dock försöka komma ihåg kameran idag när jag far och tränar/jobbar efter det.
Ta lite bilder på nya, underbara gymmet.
Igår skulle jag äntligen pröva på de nya motionscyklarna när jag inte fick plats på spinningen, men minnet svek även då, de har ju inte kommit än..
Inte de extra spincyklarna heller, vilket jag hoppas de gör så småningom.
Vill verkligen fara på spinning.
Det jag hatar är dock att jag, bara för att jag är anställd nu, inte får fara på spinningen före alla "kunder" kommit. Det suger, för jag älskar att spinna, och jag är ju också en kund, klart jag betalar liksom, som alla andra. Och jag gör det för att det är värt det..
Jag skulle inte klara av att bara gymma ensam, jag älskar spinning och även känslan av de andra som också är där och svettas. Mindre ensamt och jag känner en viss gemenskap... Blev lite ledsen igår för det..
Men jag var ändå så glad efter passet att det gjorde inte så mycket just då.
Hoppas på att jag någonsin kommer ha råd att ta spinninginstruktörsutbildning..

2 kommentarer:

Linda S sa...

emelie,varför ska du börja med morgonpromenader??jag menar de e ju ingen större skillnad på morgonpromenad från kvällspromenad...sov ut istället en timme längre än att gå på promenad på morgonen.kul om du lägger upp bilder:)

Erica sa...

Alltså har avancia öppnat på det där nya stället nu? Det där med morgonpromenader.. det är nog överskattat :b