tisdag 6 januari 2009

shakie shakie

Har nyss varit i duschen efter vårat gympass på postens gym,
det blev ett riktigt bra pass faktiskt, speciellt brösten.
Körde sen alltså rygg & bröst, tog lite mera än en timme..
Är alldeles skakig i bröstmusklerna, I love it!
Har ännu samma program, det blir annat till nästa, men här är vad jag körde:
*Rygg
-breda latsdrag
-sittande rodd
-goodmorning lyft
-halva marklyft
-extensions
-benlyft
-trapeziusdrag med kabel
-rodd med hantel
*Bröst
-bänkpress
-liggande hantelfly
-bänkpress i maskin
-peck dec
-armhävningar

Jag kör lite färre på bröst, men det är för att jag koncentrerar mycket på ryggen, och jag vill träna hela ryggen lika mycket, det är ju stora och starka muskler vi pratar om.. Även mycket viktiga.. Så därför blir det lite så, medan mina bröstmuskler var heeelt slut efter de 5 övningarna, skulle inte orkat med en övning, inte ens en reps till..

Om man undrar över någon övning så är det bara att fråga så kan jag förklara lite bättre och sätta upp bilder :)

Jag gjorde till och med ett test på nätet igår huruvida jag skulle slippa in till PTskolan eller inte, fick 13 rätt av 15 så det är ju bra.. Och det stod att jag hade mycket bra grundkunskaper och att jag absolut skulle slippa in :) Så kommer jag inte in till Dietist i höst så hoppas jag på att jag har tillräckligt med pengar för att utbilda mig till PT så länge..
Så det ordnar sig väl :)

Nu ska jag äta kvällsmål,
är vrålhungrig igen..

Inga kommentarer: