torsdag 29 januari 2009

Emelie sömnsöga

hade klockan på ringning kl 9,
tror ni jag kom upp? - NEJ.
Det var så skönt i sängen så somnade om och vaknade halv 11,
vaarföör kan jag bara inte ta mig upp som en vanlig människa på morgonen?
I och för sig hade jag nog inte somnat före kl 1 och vaknade av hostattack inatt,
tvungen att kasta mig upp ur sängen och till toan för att spotta ut massiva mängder slem från halsen, plus dricka en liter vatten. Och även ta en halstablett.
Sedan fick jag ligga en stund för att somna om.

Är det någonting fel när jag inte klarar av att stiga upp!? Får så dåligt samvete att det skaver när jag inte får morgonen också.
Jag har ju egentligen ingen aning om vad andra människor har för vanor,
så vad har ni för vanor? När brukar ni stiga upp?

Ibland blir man bara så intrasslad i sig själv och sina vanor att man glömmer bort vad som händer runt om en.
Tankarna bara snurrar på..

Nu sitter jag här och försöker samla energi för att ta mig till gymmet och pumpa lite armar, men det är heller inte sådär rysligt frestande om jag ska vara ärlig.
Känner mig lite krasslig och hemskt energilös faktiskt, så får se vad det blir.
Vill för allting i världen ine bli sjuk nu för har ju den där underbara spinningkursen på lördag som jag verkligen vill gå på. Så jag far fan dit ändå fast jag blir sjuk, så är det bara!

Nej nu får jag väl försöka ta mig samman.
Nya XIT kom in genom postlådan idag,
härligt nummer den här gången..

1 kommentar:

Linda S sa...

har jag inget för mig kna jag lugnt sova till 10-11 tiden..hur skönt som helst:)