fredag 16 januari 2009

Mintchokladkaka


mmm-mmm-mmmmm :)
Var sugen hela dagen på det, så till sist blev det till att baka,
den blev helt supersmarrig!
Här är receptet:
100 gram smör
100 gram after-eight
2 dl socker
2 ägg
2½ dl vetemjöl
2½ msk kakao
1½ tsk bakpulver
Glasyr:
150 g after-eight

Smörja och bröa en form. Smält smöret i en kastrull på svag värme. Dra kastrullen från värmen och bryt ner mintchokladkakorna. Låt smälta och rör till en jämn smet. Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt sedan chokladblandningen. Rör om noga.
Blanda mjöl, kakao och bakpulver och rör ner blandningen i smeten. Häll smeten i formen och grädda 18 min i 175 grader.
Ta ut kakan ur ugnen och täck toppen med mintkakor. Grädda ytterligare 5 min för att kakorna ska smälta och bred sedan ut dem så att de täcker hela toppen.

Jah, det är som kladdkaka fast med mintchoklad ;) smarrigt värre!
Dock hade jag ingen grädde till så det blev lite misslyckat, lite för sött.
Men grädde hade gjort suuusen.

Nu har vi nyss även sett film och katten har legat i min famn flera timmar,
det är mys!
Käns riktigt bra faktiskt, kan slappna av.
Men sedan har jag tränat som en idiot idag igen..
Märks att jag blivit övertränad, inte bra alls.

körde mitt flowin pass och efter det rygg, biceps & triceps på gymmet, med helt nya övningar. ända tills jag bara kände att nej fan, jag orkar inte mera.
Svacka!?
Imorgon ska vi prova på alla nya pass på avancia, jag ska också köra 4 låtar ur mitt pass. Ska kolla lite vilka det blir.. Vet nog redan en i alla fall :)

Nu klagar S på att jag är för asocial så måste ha lite entertainment för honom också,
have a nice night!

Inga kommentarer: