torsdag 15 januari 2009

sova soova sooovaaa

- det där är meningen att ska vara med ljud, alltså som en liten sång.
Men ja, jag förstår att det kan vara lite svårt att uppfatta det.
Eller vad, Karin? Kan du höra det? ;)

ja, men ja, jag är trött alltså, och vill sova,
det är vad det ska symbolisera.
Därför får jag väl lov att krypa under täcket före S är hemma,
men jag väntar fortfarande på min lilla pojkvän.
Dock har kattorna varit bra sällskap ikväll,
Sessa som varit sur flera dagar lade sig ner faktsikt ner bredvid mig och sov flera timmar (eller kanske en, eller en halv, men i alla fall) idag.
Det är alltid lite uppiggande.

I morgon är det fredag hörni,
vad står på schemat?

S kom med den helt fantastiska nyheten att han kommer jobba på dagen och vara hemma på kvällen, jag ska och köra Flowin' kl.1 och efter det köra rygg, biceps & triceps på gymmet. Så för mig ser det ut att bli en lugn kväll med karln.

Här är en helt bra träningslåt,
Kat DeLuna & Darin - Breathing Your Love.
Förut skulle jag förmodligen sett den mera som en partylåt?
Men det omvandlas snabbt till träningsmusik,
blir ännu mera nice sedan när remixarna börjar poppa fram :)



oooh my goood, originalverisionen av Hallelujah är fullständigt horribel,
gubben snackar ju bara genom låten, jäkla cohen.
Kunde lika bra rappat den, men janå, det är väl bara en tidsfråga när någon klurar fram den versionen också? Säkert tidernas mest populära sång.
Remaked by 100000000000000000 artister/människor.
nåväl, här är den geniala mannen som uppfann denna fantastiska låt,
dock tror jag vi har Jeff Buckley att tacka för att den verkligen blev till någonting mera än en vacker text som borde stannat på papper.
Den där tysken i början säger väl allting, antar jag.



tack och god natt.

2 kommentarer:

Linda S sa...

älskar o ha den låten som träningslåt:)

Linda S sa...

joo men jag va mer död än levande imorse:P duschen e den bästa medicinen för att piggna i litegrann:) hoppas du får en bra dag:)