söndag 11 januari 2009

Outsider

jag vet inte varför jag blivit den personen,
eller varför jag helatiden blir.
Är det någonting i mig som säger stop när det gäller att komma nära människor?
Eller är det ingen som vill vara mig nära? Alltså bortsett från min familj (vilka är ganska självklara) och Sampe.
Jag har önskat så många gånger att det ska förändras, och att jag ska förändras,
men jag är den jag är.
Och även har jag intalat mig otaliga gånger att jag inte bryr mig.
Men jag vill ha det där speciella sambandet med människor, det där jag ser hela tiden, men aldrig själv haft.
Trots att det verkar så otroligt enkelt..

1 kommentar:

Linda S sa...

du kanske inte tänker på vår luciagrupp..men där e du ju absolut ingen outsider heller..men förstår känslan din..o på onsdag e sista gången som de e framträdande :(