tisdag 27 januari 2009

städning på gång

jag städade hela vardagsrummet och jag känner att det räcker för idag,
S däremot blir alltid helt manisk när han börjar städa så den städningen pågår än.
Far min var hit och fixade rören i köket. Det var snällt av honom :)
Måste fara hem någonting igen, det är härligt att umgås lite med mamsen och papsen!

Idag är det rygg & axlar som står på schemat, ska försöka korta av passet lite, har annars allt för många ryggövningar, 6 skulle räcka alldeles fint. Försöka pressa på med lite extra vikter bara. Får se hur det blir med tiden, annars kanske det blir till att supersetta. Men ska försöka ta mig till gymmet till 15 iallafall. Börjar jobba 17, så får jag bra med tid att fixa mig före jobbet också.
Det som känns värst dessa dagar är när kvällsmålet blir så sent.. Och jag behöver kolhydraterna för annars blir jag svinhungrig när jag ska sova, vilket inte är så bra.

Försöker härja på med att ta min linfröolja också,
och jag märker hur mycket bättre jag mår när jag tar den.
Beror förmodligen på att min kropp har svårt att få de viktiga ämnena till hjärnan,
så det gör det lite lättare.
Plus att jag är allt för dålig på att äta fisk. Det är så dyrt, och svårt att laga.
Finns det någon som har ett billigt/gott recept på fisk!? Skulle uppskattas jättemycket :) Egentligen borde jag försöka återuppta tonfisken på matschemat,
men det är så fruktansvärt kraftigt i smaken så jag tröttnar fort.
Sen gäller det att vara lite kreativ med det också.. Kanske laga någon form av tonfiskgryta med tomatsås!? Tonfisk är ju gott på pizza så.. ;p

Nu står potatisen på spisen så det blir sill idag, mm!
Det är ju socker och skit men det orkar jag faktiskt inte bry mig om.
Man lever fanimej bara en gång, så det gäller att göra allting man tycker om,
utan ångest och bla bla.
Men sill är ju fisk ;)

Nu bara babblar jag på igen.. Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Hercules sa...

Här är ett enkelt och billigt recept som även går att laga med kyckling.

Tina ett paket bladspenat och krama ur vätskan, lägg i en form. Lägg på 4 tinade laxfiléer och stör på citronpeppar. Blanda grädde, hönsbuljong, dijonsenap efter egen smak och häll över fisken. Strö riven parmesan över och in i ugnen (175 grader)i ca 30 minuter.

Väljer du kycklig istället så låt stå 40-45 min i ugnen

Linda S sa...

hej:) har utmanat dig i min blogg:)