måndag 19 januari 2009

första jobbpasset

avklarat, när jag kommer tillbaks dit för att dra mitt pass och efter det jobba i kassan/gymmet en timme så är det andra passet :)
Det har varit riktigt roligt och spännande, gud vad jag älskar det här jobbet!
Gymmet är verkligen perfekt för mig. Och bättre blir det efter diverse utbildningar,
då når jag förhoppningsvis drömyrket, Personlig Tränare & Dietist/Nutritionist.

Tänkte på vad det är som håller mig vid liv idag,
jag kom fram till dessa saker (inte i kronologisk ordning, knappast allt heller för den delen)
Träning
Socialt umgänge
Spela gitarr
Sjunga
Musik
Lära mig nya saker
Mina nära och kära

Utan dessa saker vore jag absolut ingenting. Så är det bara.
Jag bryter sönder och samman om något av dessa utesluts ur mitt liv..
Men å andra sidan kan det ena kompletera det andra också.

Idag har jag till och med fått ärenden uträttade, direkt efter jobbet.
Var till apoteket och till Mattishallen för att handla.
Så nu är jag fattig igen, men glad.

Och angående kvällens pass så ser jag nästan bara fram emot det,
Tessan ska vara med och hjälpa också, ifall jag får hjärnsläpp eller glömmer säga någonting. Det blir nämligen 15 minuters introduktion för Flowin före själva träningen kan börja.

ååh äntligen börjar mitt liv gå någonvart!

1 kommentar:

Linda S sa...

så himla kul att du fått börja jobba nu med de du vill.sen va de extra roligt o se dig på gymmet idag:) o jag måste säga tusen tusen tack för din kommentar,du ska veta att den hjälper,den gör verkligen de! sen såg jag att du kommenterat sarahs blogg,så tänkte att vi kunde åka tilsammans o se nån match?:)